יום שלישי, 17 בספטמבר 2013

פרקטים - כל המידע הדרוש לגביהם

פרקט זוהי רצפת עץ הנפוצה בעיקר באולמות ספורט, ארמונות וכיום גם בבתים פרטיים, מסעדות חנויות ועוד. בעבר, הריצוף המקובל היה באמצעות אבני שיש בלבד, ואילו כיום אופציית ריצוף מפרקט מצליחה לרענן את השגרה שלנו שנהייתה בנאלית ומשעממת באמצעות ריצוף אבני שיש בלבד.

מחירי פרקטים

בעבר פרקטים היו מקושרים ישירות לדברי יוקרה, שלא היו מתאימים לכל כיס ולכן היו מצטיירים כמוצרי מותרות. כיום, ניתן למצוא מחירים מוזלים של סוגי פרקטים שונים ברחבי החנויות וכמו כן גם בחנויות האינטרנט.באתר דיל מרקט תוכלו למצוא תחת קטגוריית "פרקטים במבצע", מבחר רב של סוגי פרקטים שונים במחירים זולים וכדאיים.

סוגים עיקריים של פרקטים

פרקט גושני מעץ מלא

זהו הפרקט האיכותי והיקר ביותר שיש , מדובר על פרקטים שמגיעים בלוחות עץ גושני שלא עברו עיבוד אלא רק גימור של ליטוש ולכה, עובי לוחות אלו נעים בין 14 ל 22 מ"מ מה שנותן לפרקט זה עמידות גבוה וחיים ארוכים ביותר כמובן שחייב להתלוות אליו תחזוקה וטיפול. בגלל העובי הרב שיש לפרקט זה ניתן ללטש אותו אחרי תקופה מסוימת ובכך אתם מסירים את השכבה העליונה שנשחקה ובכך אתם מקבלים פרקט מלוטש שנראה כמו חדש. מחירו תלוי גם בסוגו ובעובי של העץ ומחירו מתחיל מ 190 שקלים למ"ר ויכול להגיע לעלות של 650 שקלים למ"ר כולל התקנה.


פרקט עץ (רב שכבות)

סוג זה של פרקט בנוי ממספר שכבות ,השכבה העליונה עשויה מעץ אציל בעוד ששאר השכבות מתחתיו ברוב המקרים יהיו מעץ לבן . את השכבה העליונה ניתן לחדש על ידי ליטוש ובכך סוג זה של פרקט יכול להיות בשימוש שנים רבות כמובן עד שהשכבה העליונה נשחקת לגמרי זו הסיבה שמומלץ לקנות שכבה עליונה עבה ככל שניתן.. כמובן שככול שהשכבה יותר עבה גם המחיר עולה. סוג זה של פרקט ברוב המקרים מותקן על ידי הדבקה. מחירו מתחיל מ 110 שקלים למ"ר ויכול להגיע עד 240 שקלים למ"ר כולל התקנה.. חשוב לדעת שאת סוג פרקט זה ניתן להרכיב לבד אך זה לא כל כך פשוט.. ההתקנה קצת מורכב בשביל המשתמש הפשוט.


פרקט למינציה

סוג זה של פרקט הינו הסוג הזול והפופולארי ביותר שיש. משמש בעיקר לאולמות תצוגה או כל שטח גדול שצריך לקבל מראה מרשיםפרקט למינציה מורכב משכבה תחתונה של עץ גרוס ומודבק בדרך כלל מדובר בשכבה בעובי של 6-9 מ"מ אך יש גם של 11 מ"מ לשכבה זו קוראים HDF. השכבה העליונה היא מעין נייר מיוחד ודק שעליו מדפיסים את הדוגמא שהלקוח מעוניין בה. מחירו של פרקט זה מתחיל מ 30 שקלים למ"ר ויכול להגיע עד 110 שקלים למ"ר כולל התקנה.


רצפת הפרקט יכולה ללא ספק להוות שינוי מרענן באווירה של עיצוב המבנה, בחירת הריצוף הנכונה והמתאימה ביותר תשפיע בצורה לא מבוטלת על יצירת ההרמוניה והיופי בכלל חלל החדר. רצפה כהה של פרקט תשדר חמימות עצומה ותחושת בטחון, ואילו רצפה בהירה של פרקט תשדר יותר יוקרה. את הפרקטים ניתן לנקות בקלות ובפשטות, תוך כדי העברת מטלית לחה בלבד, המהווה חסכון בזמן ניקיון הבית.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה